Βελτιστοποίηση της φόρμας εγγραφής - Pango Mango
21319
post-template-default,single,single-post,postid-21319,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-1.9,vertical_menu_enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive

Βελτιστοποίηση της φόρμας εγγραφής

Βελτιστοποίηση της φόρμας εγγραφής

Η αλήθεια είναι πως σε κανέναν δεν αρέσει να συμπληρώνει φόρμες εγγραφής. Ιδιαίτερα όταν είναι δύσχρηστες και έχουν πολλές ερωτήσεις.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πως μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τη φόρμα μας, ώστε να έχουμε μεγαλύτερο conversion rate. Conversion rate στην περίπτωση μας είναι το ποσοστό που προκύπτει από την διαίρεση των επιτυχημένων εγγραφών και τον αριθμό των επισκεπτών της σελίδας μας.

 

 

Ας δούμε καποια πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να εκτοξεύσουν τις εγγραφές μας:

Κρατήστε όσο το δυνατό, λιγότερα πεδία.

Οι μεγάλες φόρμες χρειάζονται χρόνο και κόπο για να συμπληρωθούν. Αυτό μπορεί να διώξει τους χρήστες από την σελίδα μας, γι αυτό το λόγο κρατάμε τα απολύτως απαραίτητα πεδία. Αν χρειαζόμαστε και άλλες πληροφορίες, για λόγους διαφήμισης η μάρκετινγκ μπορούμε να τις πάρουμε με πιο έξυπνους τρόπους όπως διοργανώνοντας ένα διαγωνισμό η δίνοντας ένα giveaway. Μην ρωτάτε τους χρήστες ποιος είναι ο αγαπημένος τους σούπερ ήρωας ή αγαπημένη τους εφαρμογή, στην φόρμα εγγραφής.

Ακόμα  μην έχετε διπλά πεδία όπως επαλήθευση email και κωδικού. Αν ο χρήστης έχει αμφιβολία , δώστε του την επιλογή να μπορεί να δει τι έχει πληκτρολογήσει.

Τώρα στην περίπτωση που δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα πολλά πεδία, καλό είναι να τα κατηγοριοποιήσουμε και να τα χωρίσουμε σε βήματα.

 

Ετικέτες

Ετικέτα είναι o τίτλος που περιγράφει τι δεδομένα χρειάζεται το πεδίο.

Μερικές συμβουλές για τις ετικέτες:

  • Σύντομες και κατανοητές ετικέτες
  • Η ετικέτα να είναι πάνω από το πεδίο για καλύτερη ανάγνωση από το χρήστη.
  • Δίπλα από τις ετικέτες χρησιμοποιούμε “help text” η κάποια φωτογραφία για να περιγράψουμε τι δεδομένα χρειαζόμαστε για το πεδίο, όταν αυτές δεν είναι ξεκάθαρες.

HTML placeholders

Placeholder είναι το κείμενο  που βρίσκεται μέσα στην φόρμα και εκεί μπορούμε να δώσουμε κάποιο παράδειγμα ή την μορφή των δεδομένων που θέλουμε από το χρήστη.

Έλεγχος και μηνύματα λάθους

Όταν ο χρήστης κάνει κάποιο λάθος, μια καλή πρακτική είναι να τον ενημερώνουμε άμεσα πριν προχωρήσει στο επόμενο πεδίο(inline validation). Συνήθως  υπογραμμίζουμε το πεδίο με κόκκινο χρώμα και του υποδεικνύουμε το λάθος με κείμενο κοντά στο πεδίο αλλά και στην αρχή της φόρμας. Τα μηνύματα λάθους θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα, για να καταλαβαίνει ο χρήστης το λάθος του και να το διορθώσει. Ας αποφύγουμε τα γενικά μηνύματα λάθους (π.χ κάποιο λάθος συνέβη) και ας μην αφήνουμε το χρήστη να αναρωτιέται τι έγινε και δεν ολοκληρώθηκε η εγγραφή του. Μια καλή πρακτική επίσης είναι να όταν κάνει κάποιο λάθος να του προτείνουμε πιθανές λύσεις, για παράδειγμα αν έχει κάνει κάποιο ορθογραφικό λάθος.

Παίξτε με τον τίτλο της φόρμας και το κουμπί εγγραφής.

Ας ξεφύγουμε από τα κλασικά λεκτικά “εγγραφή” και αντί για αυτό ας πειραματιστούμε με διάφορα λεκτικά όπως “δωρεάν εγγραφή” ή “γίνε μέλος” κτλ. Ο καλύτερος τρόπος βέβαια για να δείτε ποιο είναι το καλύτερο λεκτικό είναι το a/b test.

Κάντε το χρήστη να σας εμπιστευτεί

Πολλές φορές ο χρήστης έχει την ανάγκη να σας εμπιστευτεί, για να δώσει τα στοιχεία του. Δείξτε του τις συνεργαζόμενες εταιρίες σας, τους τρόπους κατάθεσης ή πληρωμής, τα “είπαν για εμάς” ακόμα και τα προγράμματα ασφαλείας που χρησιμοποιείτε.
Με αυτό τον τρόπο του δείχνετε ότι τα στοιχεία του είναι ασφαλή και ότι μπορεί να σας εμπιστευτεί.

Δώστε του την επιλογή  εγγραφής με τον λογαριασμό του στα social media

Με αυτό τον τρόπο γλιτώνετε τους χρήστες από πολύ κόπο και χρόνο. Δεν χρειάζεται να συμπληρώσουν κανένα πεδίο και ούτε να θυμούνται κάποιο νέο κωδικό.

 

Συνοψίζοντας

  • Κρατήστε όσο το δυνατό, λιγότερα πεδία.
  • Χρησιμοποιήστε ετικέτες και placeholders.
  • Ελέγξτε για μηνύματα λάθους την ίδια στιγμή, και δείξτε στο χρήστη που έγινε το λάθος.
  • Παίξτε με το λεκτικό στον τίτλο, της φόρμας και το κουμπί εγγραφής.
  • Κάντε το χρήστη να σας εμπιστευτεί.
  • Δώστε του την επιλογή εγγραφής, με τον λογαριασμό του στα social media.

 

Ελπίζω οι συμβουλές μου να σας βοήθησαν.
Τι άλλο πιστεύεται ότι θα βοηθούσε το χρήστη στη διαδικασία εγγραφής;

Περιμένω τις απαντήσεις σας στα σχόλια…

 

No Comments

Post a Comment